Google PlusFacebookTwitter

Outsourcing druku i zarządzanie drukiem

dodano przez dn. Sie 1, 2018 w Drukarki, Optymalizacja procesów, Poszukiwanie oszczędności w firmie, Zarządzanie dokumentem |

Share On GoogleShare On FacebookShare On Twitter

Nikogo nie trzeba przekonywać, że outsourcing w Polsce w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Widać to przede wszystkim w obszarze usług finansowych, księgowych i IT. Jeszcze kilka lat temu, urzędy oraz mniejsze czy większe firmy korzystały z firm zewnętrznych głównie po to, aby wdrażać czy rozwijać systemy informatyczne. Dzisiaj nadal tak jest. Niemniej jednak popularne stało się powierzanie zewnętrznym specjalistom całego obszaru druku i zarządzania drukiem, o czym informuje „Rzeczpospolita”.

W artykule pt. „Informatyczny outsourcing przynosi firmom oszczędności” zwrócono uwagę na bariery, które hamowały część przedsiębiorców, szczególnie tych mniejszych, przed powierzeniem specjalistom zadań związanych z zarządzaniem drukiem. Jednak korzyści z outsourcingu przeważają nad wszelkimi obawami, jak np. ryzyko wycieku danych. Firmy informatyczne specjalizujące się w outsourcingu zadbały o profesjonalizację usług, poszerzały wiedzę i przedstawiały rozwiązania, które w innej formie często byłyby trudne do osiągnięcia przez przedsiębiorców. A na pewno bardziej kosztowne.

Kluczowym czynnikiem okazały się właśnie oszczędności. W ostatnich latach analitycy wielokrotnie wskazywali, że przedsiębiorcy będą ograniczali wydatki w obszarze IT, rezygnując z własnej infrastruktury czy sprzętu. Wszystko po to, aby korzystając z narzędzi informatycznych znacząco redukować koszty. I rzeczywiście w ten trend stał się faktem. Widać to w obszarze druku i zarządzania drukiem. Kiedyś drukarki i urządzenia wielofunkcyjne były głównie kupowane, obecnie raczej dzierżawione.

Jak zauważa cytowany przez Rzeczpospolitą Michał Czeredys prezes Arcusa, przedsiębiorcy są zainteresowani już nie tylko outsourcingiem sprzętu drukującego. Chętnie sięgają również po dodatkowe oprogramowanie, za czym przemawiają różne korzyści. Nie są to wyłącznie korzyści o charakterze finansowym, ale również względy bezpieczeństwa.

„Oferowane przez nas aplikacje pozwalają na precyzyjne monitorowanie i raportowanie procesów drukowania, kopiowania i skanowania dokumentów. Wiedza o tym, kto, co i kiedy drukował przyczynia się do oszczędności u użytkowników, a menedżerom pozwala ustalić miejsca, gdzie były wykorzystywane materiały zawierające tak ważne dane poufne” – tłumaczy Michał Czeredys.

Rzeczpospolita zauważa również, że rozwój outsourcingu jest także czynnikiem zachęcającym producentów sprzętu drukującego do poszerzania swojej oferty. Jako przykład wskazany został Arcus. Tylko w ostatnich tygodniach polscy klienci mogą korzystać z kilkunastu nowych modeli drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych Kyocery. A to nie ostatnie słowo.

Należy się spodziewać, że w kolejnych latach polskie firmy będą nadal chętnie korzystały z outosurcingu IT. Jego potencjał pozostaje wciąż ogromny. Daleko Polsce do krajów zachodnich. Tam outsourcing IT sięga nawet 80 proc. Pełny treść artykułu na: https://www.rp.pl/Rzeczpospolita-Cyfrowa/307309912-Informatyczny-outsourcing-przynosi-firmom-oszczednosci.html