Google PlusFacebookTwitter

Otwieraczka – słowniczek biurowy

dodano przez dn. Gru 15, 2015 w Zarządzanie korespondencją |

Maciej Ziemski Share On GoogleShare On FacebookShare On Twitter

W nowoczesnych biurach znajduje się coraz więcej urządzeń ułatwiających zarządzanie korespondencją. Jednym z nich jest otwieraczka. W dzisiejszym wpisie wyjaśnimy do czego służy otwieraczka i jak może usprawnić pracę biura.

Otwieraczka to urządzenie, które pozwala szybko otworzyć duże ilości korespondencji przychodzącej do biura. Do większości małych firm przychodzi kilka, kilkanaście listów dziennie, co można otworzyć ręcznie. Ale są organizacje, do których dziennie przychodzi nawet kilka tysięcy listów. Przykładem może być administracja publiczna: sądy, organy samorządów, albo centralne biura obsługi klienta takich firm jak banki, ubezpieczyciele, operatorzy telekomunikacyjni, itp.

Do samego otworzenia takiego stosu kopert trzeba by stworzyć oddzielny etat albo nawet kilka etatów w przypadku dużych organizacji. Z pomocą przychodzą otwieraczki. Wystarczy położyć listy na podajniku. Otwieraczka automatycznie je pobierze, otworzy i umieści na tacy odbiorczej.

Oferowane przez Arcus urządzenia firmy Pitney Bowes pozwalają otwierać korespondencję w tempie 400 kopert na minutę (małe urządzenie biurkowe) aż do otwieraczek dla dużych firm, które pozwalają otworzyć nawet 36.000 kopert na godzinę.

Otwieraczki usprawniają proces zarządzania korespondencją w biurze i odciążają pracowników w wykonywaniu żmudnych i powtarzalnych zadań. Zaoszczędzony czas mogą oni przeznaczyć na realizację innych, ważniejszych zadań. Kompleksowe zarządzanie korespondencją w biurze zapewnia użycie oprócz otwieraczki również adresarki, kopertownicy i składarki.