Google PlusFacebookTwitter

Optymalizacja wykorzystania floty samochodowej

dodano przez dn. Cze 1, 2017 w Systemy informatyczne |

Michał Gembal Share On GoogleShare On FacebookShare On Twitter

Temat floty samochodowej nie dotyczy jedynie dużych korporacji, a dotyka również małe, a nawet mikroprzedsiębiorstwa. Większość działalności biznesowej opiera się o różne kontakty handlowe, a przecież na spotkania trzeba dojechać. Optymalizacja wykorzystania floty samochodowej powinna skupiać się więc  na jak najlepszym zarządzaniu posiadanymi autami firmowymi. Cyfrowa transformacja biznesu pozwala na wykorzystanie nowoczesnej technologii dla każdej branży, niezależnie od skali prowadzonego biznesu. Dostawca usług telematycznych, firma Geotik, ma w swojej ofercie rozwiązania telematyczne dla każdego. System monitorowania floty działa w dość prosty sposób. Na początku instalowane są w samochodach urządzenia lokalizacyjne z odbiornikiem GPS, dzięki którym gromadzone są dane na temat aktualnej pozycji pojazdu oraz parametrów pojazdu (m.in. prędkości, wysokości obrotów silnika). Następnie te dane są przesyłane do serwera, a na koniec dokonywana jest analiza i konwertowanie przesłanych danych na raporty i wizualizacje. Pozwala to na efektywne wykorzystanie floty, a także  realne  oszczędności we flocie pojazdów.

Idealnym rozwiązaniem dla mniejszych przedsiębiorstw jest Brumgo z ofety Geotika.  Jest to nowoczesna i prosta w użyciu aplikacja do monitorowania pojazdów w mikroprzedsiębiorstwach lub pojazdów w domowym garażu. Aplikacja jest bowiem dostępna w wersji mobilnej (Android i IOR) oraz w webowej, a jej podstawowa wersja jest bezpłatna dla każdego użytkownika. W wydaniu biznesowym zalecany jest zakup urządzenia do monitoringu GPS oraz wykupienie odpowiednich subskrypcji. Z Brumgo można się lepiej zapoznać na stronie << link >> .

 

Dobry przykład

Przykładem małej firmy, która wdrożyła monitoring floty jest Mericon. Firma zajmująca się outsourcingiem działu kadr i płac wykorzystywała 15 samochodów osobowych różnych modeli. Wraz z narastającymi kosztami oraz liczbą przebytych kilometrów, wzrastała także potrzeba uporządkowania zarządzania flotą. Nowe obowiązki podatkowe związane z wykorzystywaniem aut służbowych w celach prywatnych, kilka stłuczek, czy wzrastające składki ubezpieczeniowe – to tylko nieliczne z argumentów dla których firma podjęła decyzję o monitoringu GPS. Jako dostawcę usług telematycznych wybrali firmę T-matic Systems (obecnie działającą jako Geotik) oraz produkt T-matic Management System. Profesjonalna telematyka daje ogromne możliwości skonfigurowania oprogramowania do potrzeb klienta. Mericon wybrał trzy moduły: mapowy (lokalizowanie pojazdów i historia pokonywanych tras), drogowy (stan stacyjki ON/OFF, postój, jazda) oraz administracji. Dzięki panelowi administracyjnemu firma uzyskała możliwość powiadamiania i ograniczania (np. informowanie menedżera floty o przekraczaniu bezpiecznych obrotów silnika). Automatyczne i cykliczne przesyłanie raportów oraz wysyłanie powiadomień o bieżących zdarzeniach zapewniło, że optymalizacja wykorzystania floty samochodowej była możliwa. Wdrożenie przyniosło Mericonowi natychmiastowe oszczędności – mniejsze koszty paliwa, spadek przebiegu floty, ostrożniejsza jazda kierowców, mniejsza liczba stłuczek, mniej serwisowania samochodów oraz oszczędności na ubezpieczeniu.