Google PlusFacebookTwitter

Adresarka – słowniczek biurowy

dodano przez dn. Gru 9, 2015 w Zarządzanie korespondencją |

Maciej Ziemski Share On GoogleShare On FacebookShare On Twitter

W coraz większej liczbie firm na biurkach pojawia się adresarka. Co to za urządzenie i w jaki sposób pomaga w prowadzeniu biura?

Najkrócej rzecz ujmując adresarka to urządzenie, które służy do drukowania adresów na przesyłkach. O ile korespondencję domową można zaadresować ręcznie pisząc adres na kopercie, albo drukując adresy na papierze samoprzylepnym, to sprawy komplikują się, gdy trzeba zaadresować kilka tysięcy listów, co w firmach wcale nie jest sprawą wyjątkową.

Z pomocą przychodzą wtedy adresarki (nazywane przez klientów adresowaczkami czy adresowarkami, ale rekomenduję używanie powszechnie znanej nazwy adresarka). Są to urządzenia biurowe, które umożliwiają druk adresów bezpośrednio na kopertach. Firma Arcus oferuje adresarki amerykańskiej firmy Pitney Bowes. W ofercie mamy trzy modele adresarek, współpracujących z komputerem i wykorzystujących druk atramentowy w rozdzielczości do 600 DPI w kolorze. Najprostsze adresują do 10 tysięcy kopert, a najbardziej wydajne nawet do 30 tysięcy w ciągu godziny. Jak widać wydajność tych urządzeń w porównaniu z ręcznym wypisywaniem, czy nawet drukowaniem adresów na zwykłej drukarce i naklejaniu ich na koperty jest nieporównywalna. Ręczne zaadresowanie takiej ilości korespondencji trwałoby tygodnie.

Ponieważ koszty pracy rosną, pracodawcy coraz chętniej inwestują w narzędzia, które pozwalają szybciej wykonywać zadania. Dlatego sprzedaż adresarek Pitney Bowes i innych urządzeń usprawniających przygotowanie korespondencji co roku rośnie. Dzięki nim pracownicy mają więcej czasu na inne ważne zadania.